pondelok 15. januára 2018

Scenár..Na Fantáziu, 10. výročie

1.na úplný začiatok Orchester: R.Strauss - Valčík

prvá druhá tretia štvrtá piata ( 5 prštekov na ruke)

Š: Desať, dvadsať, tridsať, začal gašpar kričať,
rolnička mu zvoní
v kráľovskom nádvorí.
Kráľovná moja, akú že to máte dnes náladu? Zahrám vám alebo zaspievam? Veď v našom kráľovstve je tak dobre a ako krásne nám tí muzikanti hrajú, ten Straussov valčík sa im skutočne vydaril, no nezatancujeme si? aj hostia prišli. No kdeže ste, veď treba kraľovať. Kráľovná asi sedí na tróne..spl.. K:"Už idem."  Ja som si len čítala ( vykotúľa sa toaletný papier) kráľovský spis. Bolo by treba vyhodnotiť desať rokov kraľovania.. Chcela by som utíšiť svoju zvedavosť a zistiť aké kráľovné tu boli predomnou, ..ako by sme potom mohli kraľovať bez poznatkov, Treba našich poddaných dovzdelať a naučiť sa čosi o minulosti nášho kráľovstva..a samozrejme ja by som sa chcela stať tou najlepšou kráľovnou..
K: "No povedz mi,ktože je najkrajšia a najlepšia kráľovná vo Fantázii?"
Š:  "Mňa sa nepýtajte, veď to sama viete, a ak nie opýtajte sa zrkadla."
K: máš pravdu, môžeš ho zapnúť. Máme predsa novú dobu a zrkadlo s odrazom vo fool hd.
K: Ách tokraľovanie sa mi páči...
No ale prečo to nefunguje mám z toho migrénu.
A vieš čo? dám si radšej čaj, kým sa pustím do klincovania. Tedaá bilancovania.
Najradšej si vychutnávam šálku čaju v úplnom tichu......(šašo si pustí spoza svojho pultu na miešanie nápojov  drum and bass)... myslím v tichu...." no konečne.."

2. Šípkový čaj - taneč. ch.

K: "Ten čaj bol veľmi chutný..odkiaľ že to bol? Zo Svitu? teda. skutočný elixír."
(Zvučka zrkadla)
"aaaa už sa to zaplo."
Š: "Zrkadlo bolo treba prepojiť s kronikou cez "modrý zub" (blue tooth)
To som zvedavá ako vládli tie kráľovné a králi.. (listujem v kronike..)
 K: "Rada by som sa totiž pozrela, aby som zistila že za posledných desať rokov som najlepšou kráľovnou  v tomto zámku postavenom na vode."
Š: no milá kráľovná nuž sa pozrite
K: "Som zvedavá"
Š:    "ako to bolo od začiatku .."
Môžem dobre kraľovať len ak budem vedieť.. (kráľovná je  premotivovaná)
Š: Milá kráľovná. Na začiatku bolo jedno veľké nadšenie..
K: Kráľovná Jednotka Lucia "Na Luciu s Fantáziou, ooó veľký potlesk za snahu. Lucia znamená svetlo.. Svetielko jednej myšlienky o spestrení sveta v ktorom by to nebolo len čiernobiele..a tak vznikol tento zámok, toto kráľovstvo, vďaka ktorému je svet i život krajší. Svetlo, teda oheň, voda, Vzduch  ..Veď to tu už bolo..Kráľovná šestka a  Zem menom láska
Šašo namiešal nápoj (z kt. by sa mohlo pariť)
Š: "ááá už sa to nesieee"

3. Air Orchester

Nádhera, to som nevedela, že tie kráľovné boli také úspešné
ááá tu je to. Kráľovná ... (zvonenie telefónu)
Tak ale to nemyslíte vážne že niekomu tu zvoní mobil. Tá prekrásna hudba sa nesie celým priestorom a niekto tu má zapnutý mobil a s takým zvonením
to si nemôžete len tak sadnúť a vychutnať si nápoj?.. a....prepáčte to je môj..
(prechádza cez javisko Miruška s vozíkom)
Miruška by mohla povedať reklamný skeč napríklad .. "stiahnite si novú aplikáciu retro emoji
už od dvoch eur...(ako na trhu)  aj jej by mohol zazvoniť mobil..že niečo vybavuje)

4. Emotikony

To je teda uletené. uletené nuž ako tá kráľovná , ktorá si splnila sen a stala sa letuškou.Pripútajte sa prosím. Šašo, a nie si ty tak náhodou môj vymyslený šašo z detstva? Ako tak pozerám, kraľovali tu zatiaľ všeliake kráľovné ale ja nie som tá najlepšia. Ty tu všeličo miešaš, ale namiešaj mi niečo podľa toho starého receptu, vďaka ktorému by som kraľovala tak, že sa tu stane ten najväščí progres..No lenže jedna ingrediencia tu chýba, nemôžem ju prečítať(starý recept) vo fľaštičke
Šašo: "Nič sa nebojte, Molekulárna substancia týchto dvoch zložiek spôsobí, že sa prenesiete do minulosti a spoločne zistíme aká prísada sa mieša do najlepšieho kraľovania ..
vypijeme substnciu molekulárnych zlúčenín a zmenšíme sa na malé bábky v divadielku
takže my sme sa namiesto prenesenia do minulosti zmenšili ? Zase si to domotal..to nebola tá správna prísada ! zamotáš čo sa len dá..
Čo s tým urobíme ďalej..?
radšej mi pohár vody nalej
kto teraz ťahá za tieto nitky
nechcem žiť takýto život bábky..plytký
a ešte aj byť z dreva
ešte ma prihodia do nejakej pece
šašo veď toto nechcem!
Š: ale veď bábkové divadielko nie je zlé,
aha všetko sa tu smie
robiť otočku,spievať, tancovať
na plné hrdlo sa smiať
i v nevhodnej chvíli
bez predsudkov
ako bábky
byť z dreva
a život nie je krátky
kým nás niekto neuloži do skrine
bábkar nám vdýchne charakter
a nemusíme mať vlastnú hlavu
zaťažovať sa myšlienkami
len poslúchať nitky zhora
život v menšom
a už nebudete žiadnym terčom kritiky
ani kraľovať netreba, nato sú tu iní, ktorí robia divy
šašo spieva
Kráľovná bábka
žila si bez pozlátka..
K: " šašo" ale tak toto snáď nemyslíš vážne!

5. Grieg (Mountain)

Š: "No dobre..možno by bolo lepšie preniesť sa niekam inam.. mali by sme sa "heknúť" do normálnej veľkosti."
K:nechcem byť do konca kraľovania ako takáto bábka..Ja za to nemôžem..tú správnu prísadu sme ešte nenašli.
Š: "A čo tak skúsiť nejakých "itečkarov" takých čo chodia v kravate. vieš.. s kufríkmi. Možno by nám pomohli nájsť tú správnu ingredienciu..Oni sú istotne sčítaní.." a možno nám poradia ako sa dostať z tejto bábkovej šlamastiky.

6. Kravaťáci tan. ch.

Tak to by sme mali. Ja si cítim ruky, nohy aj hlavu, jeeej dá sa mi aj rozmýšľať. Pozriem sa teda ďalej, čo odzrkadlí naša múdra kniha o kráľovnách predomnou.
Š: " Ach. do tej minulosti by sme sa nejako mali dostať. Už sa to varí a mieša..
 K: "No niečo tam namixuj.." ( strih, a šašo je zrazu dj a mieša si svoju muziku..)
Nemyslím hudbu.. ja by som si najradšej namiešala tie najkrajšie vône medovníkových perníčkov ako to bolo u kráľovnej (Trojky) Dorotky rozprávkovej.. ( Tajomstvá medových vôní)

7. Sweet jam tanečná ch.

Tancujeme polku, raz dva tri dva dva tri, šašo kráľovnej stúpi na nohu.."au"
K: "počkajte namiešam vám na to odvar.. Zmiešame pár nôt v D dur, pridáme na začiatok husľový kľúč, jednu partitúru v celku bez delenia na úvod jadro a záver a aaaa hotovoo." ( nápoj má čundú zelenú farbu) no určite ..tak toto vypijem a zmením sa na žabu..si si istý že si tam dal tú správnu ingredienciu?
( kráľovná sa zmení  na mačku) "mňááu"
8. Detská polka
nebojte sa kráľovná, ( ...Šašo zhrozený, že dostane padáka z kráľovstva, prestrašený výraz)
K: "..vyzeráte ako tá mačička z pôjdu starej mamy..z kráľovstva ilúzie, kde bolo všetko ako hra..no spomínate si na tú Inšpiráciu, mala taký dlhý závoj.. berte to ako hru, veď mačací život nie je zlý. Sem tam si ulovíte nejakú tú myšku, no čo...dajte si medovníček"
9. Perníčky z formičky
K:  (čaká šaša s váľkom v ruke.)
Š: "Kráľovná nebojte sa. Namiešam vám niečo.. Nervový čaj, dobý na nervy a stres
už sa to miešáá"
Kráľovná prichádza k šašovi nahnevaná, podá jej čaj, kráľovná sa hneď upokojí, usmieva sa.
Š: " Tak to sa mi podarilo,ten čaj, ale ktorú správnu ingredienciu som tam dal? zas som to pomotal.
To by bolo krásne. tento čaj by som dal vypiť aj obrom..tým veľkým bielym mrakom, čo sa nad nami vznášajú, a keď by začalo pršať, jednoducho by namiesto dažďa pršal tento nervový čaj, a neboli by na svete vojny. Každý by sa usmieval, dal si ráno raňajky, a od hladu a nervozity by na svete neboli žiadne konflikty, na takýto dážď si vezmem tento dáždnik ( len konštrukcia dáždnika)
alebo by to mohla byť..
anténa na kontakt s mimozemskými civilizáciami..
(šašo odtancuje do zákulisia.)
10. Tanečná choreografia Prichádzajúci
K: "Už mi ten čaj vyprchal.. ale máš pravdu. mali by sme byť na seba dobrý.
môžeme si namiešať v trojštvrťovom takte nejaký ten menuet"
11. Orchester, menuet
K: "No dobre ale toto ma už nudí je to také do okola do kruhu, veď ja všade vidím kruhy, kruh kvintový, kvartový, hudobný krúžok,  olympíjske kruhy, ale veď kráľovstvo nie je len taký krúžok,kraľujú tu kráľovné.v tomto období kraľovania som tu je a budeme sa učiť. pretože vzdelanie je dôležité, Kvintový  a kvartový kruh sa skladá z durových a mol. stupníc s krížikami a béčkami..no to bude ale kríž.(doplniť presnú definíciu) šašo podá kráľovnej nápoj a tá sa premení  na Nema
( ako v Zem Fantázia na obzore)
K: "Táto farba vám skutočne lepšie pristane k farbe vašich šiat, je taká oranžovo pozitívna
Pamätáte keď naše kráľovstvo obkľúčili piráti?"
(kráľovná sa zmení  tak, že bude stáť pri opone a jednoducho sa schová a vyhodí zo zákulisia rybu)
(po prípade tam môže byť čierny paravan)

12. Tanečná choreografia Makeba
(šašo môže urobiť nejaký predel) "Tak to je teda divočina"
13. Divočina
No keď si nenájdem miesto na zemi, nájdem si ho vo vode.....vo vode..všetko vie byť pomotané, no skúsme byť ako ryby vo vode, ísť s prúdom,(sme na jednej lodi)...ak nenájdeme tú správnu ingredienciu nikdy sa nestanem dobrou kráľovnou.....čo som to vravela s tou vodou?
Š: (ide do predu na javisko a divákom zašepká) "možno netreba špeciálnu ingredienciu a ani správny nápoj, na dobré kraľovanie stačí dobré srdce a kus naozajstného človečieho šťastia"
K: "Znova sa mi to pomiešalo, treba jednoducho nájsť tú 13. komnatu, ako vtedy pamätáš
tá filmová kráľovná a jej sestra,
Š: "taá vám bola veľmi podobná"
Voda, voda ale čo ak treba nájsť najskôr  to miesto na zemi?
14. Miesto na zemi.
K: "Zatancujme si radšej, nemiešajme jedno cez druhé.. síce aj sny vzniknú zmiešaním rôznych pocitov počas dňa, všetky emócie sa zmiešajú a sú z toho naozaj všakovaké zaujímavosti, ako keď sa kráľovstvo zmenilo na továreň na sny, veď nemusíme mať kráľovstvo, továreň sa mi páči viac, to je také produktívne, bol v nej pán riaditeľ, a počúvaj a ty ...ty sa mi akosi príliš podobáš na toho pána riaditeľa"
Š: áno...bol som riaditeľom, no splnil som si sen, a prenechal miesto svojim asistentom a stal som sa radšej tvojim kráľovským šašom, nemusím toľko rozmýšľať a užívam si vtipný život..
môžem byť riaditeľom, šašom, čímkoľvek, a teraz budem tanečníkom. smiem prosiť?
15. Boccerini Menuet
kráľovná s gitarou a šašo vedľa nej, sedia na lavičke
Rózvíej se poupátko, nejkrásnejší z kvietú, od rána až do noci.. šedim sebe na lavočku na lavočku so sfrajirku u naším párku .....
lávky lavice lavičky, je krásne keď máme s kým sedieť.
(počas celého koncertu by som chcela, aby sme pôsobili na ľudí vtipne a aby sa smiali)
aj na mesiaci by som mal lavičku, keby som tam sedel s vami moja kráľovná.aj na streche, ste ako hviezda čo spadla z neba,
ako za mesačnej noci
16. Lavička, tanečná choreog.
na konci:
Tú správnu ingred. sme mali stále pred očami. veď je to voda..namiešame si v miešačke najlepší nápoj a bude to voda z nevyčerpateľnej studne nápadov, inšpirácie, voda zo studne Fantázia, voda na mlyn tajných snov, voda, ktorá osvieži všedný deň, napite sa a do dna..
(na pódium príde veľká rekvizita miešačka)

Tak na toto miesto na zemi si musím pripiť, alebo sa pôjdem rovno pásť, ako jedna kráľovná...., to bola taká krava .. :)

Koniec..
Š: Kráľovná nemusíš neustále hľadať a porovnávať sa s inými kráľovnami, nehľadaj večne liek na niečo,na bolesť hlavy alebo na úspech všetko čo potrebuješ už máš v sebe. Tá základná ingrediencia je voda.Veď i človek sa skladá z 96 percent vody. Kedykoľvek môžeš čerpať zo svojej vlastnej fantázie a z vody si namiešať čo len budeš chcieť, veď vďaka fantázii je svet krajší a aj ten náš svit, veď škola fantázia je už celých desať rokov ako voda na mlyn všetkých talentov.
K: Máš pravdu, a všetci tí, ktorí na to zabudli, nech si odpijú z malej fľaštičky, nie nebojte sa nie je tam pálenka, je tam obyčajná voda..alebo nie? možno je dúhová, stačí sa len inak pozerať. Primiešať si štipku splneného sna do každého dňa ,vďaka Fantázii....
alebo to môže byť jednoducho crazy !!!
17. choreografia crazy drinks..




















         

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára